Úvod | Super (rubriky)

Okružní výlet po stopách K. H. Máchy

/DOKSY/ Na příjemnou nenáročnou procházku bez výraznějšího převýšení se můžete s námi vypravit z Doks. Okružní trasa je volena tak, aby obsáhla co nejvíce míst v okolí Máchova jezera, jež se vztahují k jeho nejslavnějšímu básnickému dílu Máj. Od železniční stanice v Doksech dojdete po silnici ke kovové lávce přes trať, kde již narazíte na červenou turistickou značku. Dovede vás k muzeu K. H. Máchy. Pak projdete z náměstí kolem kostela sv. Bartoloměje k železničnímu přejezdu, odkud vede odbočka k Šibeničnímu vrchu. Dále pokračujte po žluté až k Břehyňskému rybníku s lekníny, stulíky a rašeliništi a pískovcovému pohoří Pecopala se stržemi a roklemi. Podél pláží Máchova jezera a kolem vrchu Šroubený projdete napříč Starými Splavy až k železniční zastávce. Dále sledujte červenou pouze po místo, kde v téměř pravém úhlu odbočuje doprava. Neodbočujte, ale pokračujte po zpevněné cestě rovně. Přivede vás k tzv. Jarmilině skále. Zpátky se vraťte stejnou cestou. Červená vás dovede podél trati zase zpátky do Doks. Okružní trasa je dlouhá 18,5 kilometru, můžete ji však ukončit ve Starých Splavech a zpátky se vrátit vlakem.

Datum vydání: 26.10.2001

Archiv článků, dnes již neexistujícího deníku Super

Starší články z této rubriky:

Zrušenou tratí za svatou Zdislavou
Klášterský pivovar vaří již 150 let
Za exotikou si zaskočte do Libosadu
V Josefově vyvrcholí šermířská sezóna
Za romantikou pěšky nebo po vodě
Koruna na počest císaře Karla VI.

Novější články z této rubriky: