Úvod | Super (rubriky)

Zboží s logem ve tvaru fajfky

Řecká bohyně vítězství se jmenuje Niké. V řečtině se toto jméno vyslovuje Niki, v angličtině ovšem jinak. A také se obvykle tento název spojuje se zbožím, které nese logo, jemuž se říká Swoosh (svuš). V podstatě to má být vyjádření zvuku při rychlém pohybu například golfové hole.

Kopačky této značky nosí třeba Jan Koler (velikost 15). On a ještě Jan Rosický jsou jediní čeští fotbalisté, kterým značka dopřává kopačky bílé, ostatní mají černé. S fotbalovým míčem Nike hraje Anglická Premiere League, Španělská fotbalová liga a také naše Sparta Praha. Známou fajfku nosili a nosí na tričku ty nejzářivější hvězdy sportovního nebe: Basketbalista Michael Jordan, špičkoví atleti Carl Lewis či Marion Jonesová, světový tenista Andre Agasi či Pete Sampras, fenomenální golfista Tiger Woods. Michael Schumacher obouvá v kokpitu Ferrari Nike speciální boty na míru. První originální prodejna Nike (čti Najky) v České republice se otevřela letos na jaře v pražské pasáži Světozor. Když vejdete do prodejny, zajímá vás obvykle především zboží, originalitu tohoto butiku však vytváří i zajímavý interiér. KOP - Kit of parts, čili systém vybavení nábytku byl vyvinut v USA speciálně pro značku Nike. Zákazník se má v tomto prostoru cítit naprosto pohodlně, vystavené zboží je přehledné a dostupné. Nikdo vás nenutí šátrat poslepu v nejvyšších poličkách, protože ty jsou využívány jako vnitřní výloha. Ocel, hliník, akrylát, to vše ve stříbřitě šedé a mléčně bílé vytváří vzdušné neutrální prostředí, v něž dobře vynikne barevnost výrobků. A co vlastně vůbec první originální prodejna Nike v České republice nabízí? Sportovní oblečení, boty a doplňky. Pro děti, muže a ženy. Materiály, z nich je oblečení ušito, odvádějí vlhkost z pokožky a udržují ji v suchu. V butiku najdete také ručníky, ponožky, baťůžky, čepice. A barvy? Tmavomodrá, šedá v kombinaci s bílou, v dámské sekci zasvítí zelená a fialová či šedá s růžovou, u dětí září už z dálky červená. Nejoblíbenějším výrobkem je bunda ~2 v 1~, která slučuje bundu a vestu bez rukávu, čili opravdu dva oděvy, které můžete nosit vcelku i zvlášť. Značka měla zvolit pět slov, která by charakterizovala kolekci pro tuto sezonu. Tady jsou: Funkční, inovativní, zábavná, vzrušující, adresná.

Datum vydání: 9.6.2001

Archiv článků, dnes již neexistujícího deníku Super

Starší články z této rubriky:

Zářivá jako filmová hvězda
Orientujete se v orientální depilaci?
Hitem pláží jsou tyrkysové plavky
Kosmetické minirady
Brýle nejsou jen doplněk
ČEPICE A KLOBOUČKY

Novější články z této rubriky: